NIETZSCHE AĞLADIĞINDA BEN GÜLÜYORDUM








24 Ocak 2013 Perşembe

Parktaki İhtiyar ve Çocuğun Duygu Yüklü Tanışmaları

     Çocuk bir parkta oturmuş kendi kendine bir şeyler söyleniyordu. Sonra yanına ihtiyar bir adam geldi. '' Hayırdır evladım tek başına burada oturmuş ne yapıyorsun?'' dedi. Çocuk bir an boş boş ihtiyar adamın yüzüne bakıp yanıtladı: '' Hayırdır amca tek başına orada dikilmiş ne yapıyorsun?'' dedi. Yaşlı adam şaşırmış şekilde çocuğa bakakaldı ve ''Önce sen söyle'' dedi. Çocuk gülümsedi. ''Annemi kaybettim, bana kaybolursam bu banka gelip onu beklememi söyledi ama kendi kaybolursa ne yapmam gerektiğini söylemedi. Bu yüzden de benim kaybolmuş olduğu mu düşünüp buraya gelir umarım diye bekliyorum.'' Yaşlı adam gülümsedi. ''Doğru hep çocuklar kaybolmaz ya bazen de yetişkinler kaybolur. Ama sana bir sır vereyim mi hiç bozuntuya vermezler sen kaybolmuşsun gibi yaparlar'' dedi. Çocuk gülmedi. ''Sıra senindi. Kıvırma, sen cevap vermelisin şimdi.'' dedi. İhtiyar özür diledi çocuktan. Çocuk ''Özür dilemene gerek yok sadece cevap ver'' dedi. İhtiyar; '' Annen sana yaşlılarla böyle konuşulmaması gerektiğini öğretmedi mi?'' dedi. Çocuk, '' Benim annem yok'' diye yanıtladı. İhtiyar hafif kızarak çocuğa çemkirdi; '' İyide az önce annenden bahsediyordun. Benimle alay mı ediyorsun? Çocuk gülümsedi. '' Evet ama belkide gelmeyecek. Buraya gelene kadar artık bir annem olup olmadığını bilemeyiz.'' dedi. İhtiyar pes etti bu çocuğa laf yetiştirmekten ve cevap verdi. '' Ben yürüyüşe çıktım. Parklarda dolaşırım sahipsiz çocukları toplarım. Sonra onları dilendirir bu şekilde para kazanırım dedi.'' Çocuk panik içerisinde gözlerini açtı, bir kaç saniye tepki vermeden bekledi ve hızla bir şeyler söylemeden kaçmaya başladı.

     Biraz sonra ihtiyar adamın yanına bir kadın yanaştı. Heyecanlı bir şekilde '' Affedersiniz burada On yaşlarında bir erkek çocuk gördünüz mü? '' diye sordu. İhtiyar yanıtladı. '' Evet evladım. Az önce iki tane adamla bu bankta konuşuyordu sonra adamlar ona bir şeker uzattı ve alıp bir arabaya bindirdiler. Sonra da şu tarafa doğru gittiler'' dedi ve eliyle parkın doğu yakasını gösterdi. Kadın panikleyerek o tarafa doğru koşmaya başladı. İhtiyar adam cebinden çıkardığı bir tutam bulguru kuşlara doğru fırlattı. Sonra akşam yemeği vakti geldiğini fark edip eve doğru yola koyuldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder